Evaluarea inteligenței la copii și adolescenți cu WISC – IV

Testul WISC – IV este un instrument flexibil necesar pentru stabilirea coeficientului de inteligență (IQ) ca parte a procesului de evaluare psihologică, pentru identificarea copiilor supradotați, pentru „fișe de evaluare psihologică în vederea încadrării în grad de handicap sau a orientării școlare”. Se aplică copiilor între 6 ani – 16 ani și 11 luni, reflectă performanțele copiilor în domenii specifice funcționării cognitive și identifică scoruri ale coeficientului de inteligență total (CIT) între 40 și 190.

Are multiple întrebuințări în:
  • testarea copiilor cu cerințe educaționale speciale
  • testarea copiilor în scopuri neuropsihologice
  • testarea copiilor cu deficiențe (mentale, de auz, motrice), ADHD, tulburări de învățare
  • testarea copiilor în scopul stabilirii unor programe de tratament psihiatric sau neurologic
  • testare în scopul stabilirii unor programe de intervenție psihologică adaptate copilului

Un IQ sau un CIT = 130 obținut de un copil la testare cu WISC – IV este indicator clar de supradotare.
Puteți afla dacă aveți un copil supradotat apelând la o evaluare psihologică cu WISC – IV.

Bibliografie:
WISC – IV, Manual de administrare si cotare, David Wechsler

Psiholog Viorica CUCU

Viorica Cucu, psiholog clinician principal și psihoterapeut

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *